دانشگاه تا کار

ارائه دهنده مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت، نمونه سوالات استخدامی در تمامی رشته ها و در مقاطع مختلف

دانشگاه تا کار

ارائه دهنده مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت، نمونه سوالات استخدامی در تمامی رشته ها و در مقاطع مختلف

ارائه دهنده انواع مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت
نمونه سوال استخدامی، داستان برای کودکان و...
هرآنچه که نیاز دارید


مقاله اوضاع مالی دردوره صدارت حاجی میرزاآقاسی

قیمت:350000ریال

موضوع :

مقاله اوضاع مالی دردوره صدارت حاجی میرزاآقاسی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مقدمه

دوران سلطنت محمد شاه فرزند عباس میرزا را باید به دو مرحله متفاوت تقسیم کرد. دوران کوتاه صدارت قائم مقام فراهانی که در این دوران مملکت از نظم و سامان برخوردار بود و سیاست موازنه منفی وی کارگر افتاد.اما در پی قتل قائم مقام و صدارت حاجی میرزا آقاسی شرایط ضعف از نو فراهم شد.

ملا­عباس یا حاج میرزا عباس ماکویی(ایروانی) متخلص به فخری و معروف به حاج میرزا آقاسی پسر حاج میرزا مسلم ایروانی و از طایفه بیاتی است پدرش از ایروان با عشیره و خویشاوندان خود کوچ کرده در شهر ماکو اقامت گزید و در پیشه زارعین و دهاقین زندگانی می­نمود. و حاج میرزا آقاسی در شهر مذکور در سال 1198ه.ق در ماکو متولد شد.وی در سن چهارده سالگی جهت ادامه تحصیل عازم عتبات عالیات گردید و در محضر آخوند ملا عبد الصمد همدانی تلمذ نمود و ارادت خاصی نسبت به وی پیدا کرد. بعد از مرگ استاد، به همدان و بعد آذربایجان رفت و چون از علوم دینی اطلاع کافی داشت میرزا عیسی قائم مقام ، وی را به تعلیم فرزندش میرزا موسی خان گذاشت و او از لباس درویشی به کسوت ملائی درآمد. خدمت در دستگاه قائم مقام بزرگ موجب گردید تا هر چند وقت به حضور عباس میرزا نائب السلطنه برسد.وی سپس مسؤولیت تربیت فرزندان عباس میرزا را به عهده گرفت و بیش از همه در محمد میرزا نفوذ پیدا کرد.

در جریان جنگهای دوره دوم ایران و روسیه، حاج میرزا آقاسی به اسم معلم بهرام میرزا و جهانگیر میرزا همراه اردو بود. دراین ایام که مصادف با تبعید قائم مقام بود، حاج میرزا آقاسی به خدمت فتحعلی شاه راه نداشت. و میرزا نصر الله اردبیلی را که معلم شاهزادگان بود به بی­کفایتی در امر تعلیم در نظر عباس میرزا نائب السلطنه جلوه می­داد.این امر باعث شد که عباس میرزا، حاج میرزا آقاسی را اذن داد که هفته ای دوبار به خدمت فتحعلی شاه رسیده، راجع به امر تعلیم بچه ها بکوشد.او از طریق عرفان و معرفت و خداشناسی و زهد و ورع در فتحعلی شاه نفوذ پیدا کرد.

از هنگامی که حاجی، معلم محمد شاه گردید او را به مشرب درویشی هدایت و تربیت کرد تا جایی که محمد شاه ، حاجی را صاحب کشف و کرامات میدانست.ما نیز دراین مقاله به گوشه ای از عملکرد واقدامات مالی او را در داخل کشور مورد بررسی قرار داده



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

موافقین ۰ مخالفین ۰ 17/04/10
fsh

نظرات  (۱)

21 April 17 ، 09:52 آموزش ساخت آیدی در تلگرام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی