دانشگاه تا کار

ارائه دهنده مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت، نمونه سوالات استخدامی در تمامی رشته ها و در مقاطع مختلف

دانشگاه تا کار

ارائه دهنده مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت، نمونه سوالات استخدامی در تمامی رشته ها و در مقاطع مختلف

ارائه دهنده انواع مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت
نمونه سوال استخدامی، داستان برای کودکان و...
هرآنچه که نیاز دارید

آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها

فهرست مطالب
فصل اول : معرفی کارخانه برش و پرس ایران خودرو
فصل دوم : طراحی قالبهای پرس
مقدمه
برشکاری
۱-۲-برشکاری
۲-۲-۲- مناطق برش
۳-۲-۲-نحوه دادن کلیرانس به سنبه وماتریس
۴-۲-۲-کلیرانس زاویه ای
۵-۲-۲- اضافه دور ریز
۶-۲-۲-نیروی لازم برش
۷-۲-۲- انرژی لازم برش
۸-۲-۲- روشهای کم کردن نیروی لازم برش
۹-۲-۲- نیروی لازم بیرون انداز
۲-۲- اجزای قالب
۳-۲- طراحی قالب
۱-۳-۲- بدست آمدن قطعه میل راهنما
۲-۳-۲-طراحی سنبه و پیچها
۴-۲- روشهای ساخت قالب
۵-۲- انواع قالبهای برش
۶-۲- پارامترهای مؤثر در انتخاب قالب
۷-۲-خمکاری
۱-۷-۲- انواع عملیات و قالبهای خمکاری
۲-۷-۲-نیروی لازم خمکاری
۳-۷-۲-نیروی بالشتک فشاری
۸-۲- کشش عمیق
۱-۸-۲- عیوب عملیات کشش عمیق
۲-۸-۲-عیوب ورق بعد از عملیات کشش عمیق
۹-۲- متغیرهای کشش عمیق
فصل سوم پرسها
۱-۳- پرسهای سنگی
۴-۲-۳- محاسبه مشخصه های پرسهای سنگی
۲-۲-۳- نیروی مجاز پرس سنگی
۳-۲-۳-تناژ مجاز نامی حاصل از گشتی در موتور
۴-۲-۳- تناژ مجاز نامی حاصل از قدرت کاری (توصین )
۳-۳- پرسهای زانویی
۴-۳-۳- نیروی رام و ظرفیت کاری
۲-۳-۳- سرعت رام
۴-۳- پرسهای پیچی
۵-۳- پرسهای الکتروژن
۶-۳- پرسهای هیدرولیک
فصل چهارم طرز کار ، انتخاب و تجهیزات کمکی پرسها
۱-۴ طرز کار پرسها
۲-۴ انتخاب پرسها
۳-۴ نصب و نظارت قالب
۴-۴-تجهیزات ایمنی روی پرسها
۵-۴-سرویس و نگهداری پرسها وقالبها
۶-۴-تنظیم و نگهداری قالبها
فصل پنجم دقت پرسهای مکانیکی
۱-۵-دقت در حالت بی باری
۲-۵-دقت در حالت تحت بار
فصل ششم : سیستمهای ایمنی در برابر اضافه بارپرسهای مکانیکی
۱-۶ وسایل ایمنی برای پرسهای مکانیکی در محدوده‌کورس مورد استفاده
۲-۶-وسایل ایمنی پرسهای مکانیکی درکل کورس
مراجع
فصل اول :
معرفی مدیریت برش و پرس :
مدیریت برش و پرس یکی از مدیریتهایی است که زیر نظر معاونت سواری سازی ایران خودرو فعالیت می کند . برش و پرس در حال حاضر ازنظر تناژ، ابعاد تعداد پرس بزرگترین مجتمع پرسکاری در ایران می باشد. این مجموعه توانایی آنرا داده که برای ۱۵۰/۰۰۰ دستگاه سواری ، ۵۰۰۰ دستگاه مینی بوس و ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس قطعه تولید کند. قطعات این مجموعه توسط قالب ، پرس و ماشین آلات مخصوص تولید می شوند. تولید قطعات براساس مدارک فنی «استانداردهای تعریف شده انجام می شود و بدون مدارک فنی و اطلاعات کافی قطعه ای تولید نمی شود. دراین مدیریت جمعا ۴۰۲۷ نغه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری فعالیت دارند.
واحدهای تولیدی این مدیریت عبارتند از :
۱-سالن پرس غربی (سالن جدید):
این سالن در سال ۱۳۵۵ راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت . تعداد ۲۵ دستگاه پرس موجود در این سالن مکانیکی میان سه دستگاه وبل اکشن و بقیه سینگل می باشند . که قطعات روکار (gaco ) ،خودروسواری را تولید می کنند. کلیه قطعات روکار پیکان ، Face در این زمان تولید می شود و در حال حاضر قطعات روکار پژوپرشیی نیز به این مجموعه اضافه شده است . این سالن دارای سه خط تولید همزمان می باشد . باضافه خطوط کوچکی که قطعات تقویتی و تزئینی را تولید می کنند. دراین سالن جهت حمل ضایعات از سیستم کانوا برحمل ضایعات و شوت اتوماتیک استفاده می شود.
۲- سالن پرس شرقی (پرس قدیم و ضربه ای ):
این سالن از دو قسمت پرسهای هیدرولیک سنگین و پرسهای یک به ضربه ای تشکیل شده . کلیه قطعات داخلی و تقویتی خودرو دراین سالن تولید می شوند پرسهای این سالن از ۱۶۰۰ تن دبل اکشن تا ۶۰ تن یکی یه می باشد .
۳- سالن برش و خم و فرم بری :
در این سالنها انواع قیچی ،خم کن و نورد، قیچی ناغنی ، چکشهای برقی ماشینهای فرم بر و ماشین چند کاره نصب شده است . این ماشین آلات ضمن تولید قطعه ، و ورقهای مورد نیاز پرسکاری را نیز تامین می کنند. قطعاتی که فاقد قالب می باشد و از نظر اقتصادی ساخت قالب جهت این قطعات به صرفه  نیست . با این ماشین آلات تولید می شوند. قطعات آزمایشی و نمونه قطعات کلیه خودروهای جدید نیز توسط این دستگاه ها تولید می شود .
۴- سالن کوئل بری :
ورقهایی که توسط شرکت خریداری می گردد و به دو صورت کوئل تاشیت تحویل گرفته می شود. ورقهای کوئل پس از حمل به قسمت کویل بدوی تحویل می گردند در این قسمت سه دستگاه کوئل بو وجود دارد:
کوئل به شماره ۱ با کوئل بر باعرض ۴۵۰۰، کویلها را به ورقهای با ابعاد و اندازه مشخص و قابل مصرف تبدیل می کند…………

موافقین ۰ مخالفین ۰ 16/12/23
fsh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی