وسعپاورپوینت نقش بسته بندی در توسعه صادرات
مقدمه
بسته بندی عبارتست از محافظی که سلامت کالای محتوی خود را از مرحله تولید تا مرحله مصرف حفظ نماید. اساسی ترین هدف بسته بندی فراهم نمودن سالم ترین و اقتصادی ترین طریقه تحویل کالا از نقطه تولید به آخرین مصرف کننده می باشد. بسته بندی از آن جهت که آخرین حلقه فرآیند تولید کالا و حساس ترین مرحله آن است و در فروش کالا تأثیر بسزایی دارد و مسأله ارز آفرینی، و مطرح شدن در سطح کشورهای بین المللی و جلوگیری از کاهش خروج ارز از کشور، همچنین جلوگیری از ورود کالاهای خارجی و به همراه آن نفوذ فرهنگ بیگانه، همه ی اینها اضافه بر عدم شناخت کافی مسئولین و دست اندرکاران صنایع بسته بندی، برای پرداختن به مسائل مربوط به امر بسته بندی از لحظه طراحی تا مرحله تولید بسته بندی،ایجاد انگیزه نمود.
بسته بندی چیست؟
بسته بندی در حکم یک حلقه ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف کننده است زیرا به کمک بسته می توان اطلاعات لازم در مورد کیفیت، قیمت، نحوه استعمال، روش های نگهداری و اطلاعات ایمنی و بهداشتی را به مصرف کننده برساند.
انستیتوی بسته بندی آمریکا در کتاب لغت نامه بسته بندی خود، آن را چنین تعریف کرده است: در بر گرفتن محصولات، اقلام یا بسته ها در یک کیسه، جعبه، لیوان، سینی، قوطی، لوله، بطری یا فرم دیگری از ظروف که بتوانند یکی از اعمال عمده زیر را انجام دهد.
جهت تمایل به خرید این تحقیق در بخش نظرات پیام بگذارید.