دانشگاه تا کار

ارائه دهنده مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت، نمونه سوالات استخدامی در تمامی رشته ها و در مقاطع مختلف

دانشگاه تا کار

ارائه دهنده مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت، نمونه سوالات استخدامی در تمامی رشته ها و در مقاطع مختلف

ارائه دهنده انواع مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت
نمونه سوال استخدامی، داستان برای کودکان و...
هرآنچه که نیاز دارید

حسابداری صنعتی 6

Friday, 16 December 2016، 10:53 AM

فرمت : WORD                       تعداد صفحه :4

حسابداری صنعتی:

حسابداری صنعتی جامع (FCA) به طور کلی فرآیند جمع آوری و ارائه اطلاعات (هم هزینه ها و هم درآمدها) مورد نیاز جهت تصمیم گیری اطلاق می شود. اطبا از اصلاح مشابه حسابداری هزینه واقعی (TCA) نیز برای نامیدن آن استفاده می شود. متخصصین به دلیل اینکه تعاریف "جامع" و "واقعی" ذاتاً ذهنی هستند، در بیان مفهوم این در اصطلاح با مشکل مواجه هستند. برای دست یابی به اطلاعات بیشتر در رابطه با این مشکلات به اقتصادهای سبز مراجعه کنید.

مفاهیم:

حسابداری صنعتی جامع در برگیرنده چند مفهوم کلیدی است که آن را از تکنیک های استاندارد حسابداری متمایز می کند. موارد زیر اصول اساسی FCA را مشخص می کنند:

1- حسابداری هزینه ها، نه فقط مخارج و پرداخت ها.

2- حسابداری هزینه های پنهان و ظاهری

3- حسابداری هزینه های غیر مستقیم و سربار

4- حسابداری مخارج گذشته و آینده.

5- حسابداری هزینه ها بر طبق چرخه عمر محصول

هزینه ها به جای مخارج:

مخارج پرداخت های نقدی هستند که جهت کسب یا استفاده از منابع صرف می شوند. هزینه ارزش نقدی منبعی است که مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال، هنگامی که یک وسیله نقلیه خریداری می شود، مخارج و پرداخت هایی انجام می شود، امّا هزینه وسیله نقلیه طی دوره استفاده از آن محاسبه و ثبت می شود (مثلاً برای مدت 10 سال). باید هزینه وسیله نقلیه را طی یک دوره زمانی مشخص تخصیص داد، زیرا هر سال استفاده از آن باعث مستهلک کردن ارزش قیمتی وسیله نقلیه می شود.

هزینه های پنهان:

ارزش قیمتی کالاها و خدمات با استفاده از FCA، به عنوان هزینه منعکس می شود، حتی اگر پرداختی برای آن ها انجام نشده باشد. ممکن است یک جامعه از طرف دولت کمک های مالی، مثلاً برای خرید تجهیزات دریافت کند. این تجهیزات دارای ارزش شخصی هستند، هر چند که این جامعه برای خرید این تجهیزات پولی نپرداخته است. بنابراین، این تجهیزات باید با توجه به سیستم تجزیه و تحلیل FCA ارزش گذاری شوند.

هزینه های غیر مستقیم و سربار:

FCA تمامی هزینه های غیر مستقیم و سربار را، به همراه آن هزینه هایی که به صورت مشترک با دیگر مؤسسات عمومی انجام شده اند، محاسبه کرده و مدّ نظر قرار می دهد. هزینه های غیر مستقیم و سربار می توانند شامل هزینه خدمات حقوقی، پشتیبانی اداری، تجزیه و تحلیل داده ها، تهیه صورت حساب و خرید باشند.

مخارج گذشته و آینده:

در سیستم حسابداری نقدی، پرداخت های گذشته و آینده اغلب در بودجه های سالانه مد نظر قرار نمی گیرند. هزینه های گذشته (یا پیش پرداخت) سرمایه گذاری های اولیه ای هستند که برای استفاده از خدماتی نظیر بدست آوردن وسایل نقلیه، تجهیزات، یا تأسیسات ضروری می باشد. پرداخت های آتی (یا پس پرداخت) هزینه هایی هستند که برای تکمیل فعالیت ها نظیر هزینه های از رده خارج کردن تأسیسات، مستهلک کردن تجهیزات، و رسیدگی به سلامت و امور بازنشستگی کارکنان انجام می شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی