دانشگاه تا کار

ارائه دهنده مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت، نمونه سوالات استخدامی در تمامی رشته ها و در مقاطع مختلف

دانشگاه تا کار

ارائه دهنده مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت، نمونه سوالات استخدامی در تمامی رشته ها و در مقاطع مختلف

ارائه دهنده انواع مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت
نمونه سوال استخدامی، داستان برای کودکان و...
هرآنچه که نیاز دارید

عنوان کامل : بررسی عوامل موثر بر راندمان کوره های دوار سیمان از دیدگاه بهره برداری و آنالیز شیمیایی خوراک کوره

تعداد صفحات : 230

دسته : شیمی و زیست شناسی

توضیحات :

چکیده:

سیستم پخت سیمان مهمترین و اساسی ترین بخش یک واحد تولیدی سیمان می باشد به طوریکه ظرفیت اسمی کارخانه های سیمان بر اساس میزان تولید روزانه (24 ساعته) کوره بنا نهاده شده و ظرفیت دپارتمانها- تجهیزات و ماشین آلات- سیلوهای ذخیره مواد خام- کلینکر و سیمان نیز بر پایه ظرفیت تولید کوره طراحی و ساخته می شود.

لذا راندمان کوره یکی از پارامترهای مهم در بخش تولید بوده و تلاش در جهت به ظرفیت رساندن و سپس بالا بردن راندمان تولید کوره از مهمترین اهداف تیم مدیریتی و پرسنل فنی کارخانه های سیمان می باشد.

در این پروژه سعی بر این است که پس از ارائه شناخت کلی از خط تولید سیمان دو فاکتور بسیار مهم و ارزشمند یعنی عوامل موثر بر راندمان کوره های دوار سیمان از دیدگاه بهره برداری و آنالیز شیمیائی خوراک کوره مورد بررسی قرار گرفته و راه حل هایی صحیح جهت برخورد با مشکلات مطرح شده ارائه شود تا انشاء الله بدین وسیله هدف اصلی از ارائه این پروژه محقق شود.

مقدمه

  1. سیمان چیست؟

سیمان گردی است نرم، جاذب آب و چسباننده خرده سنگ که اساساً مرکب است از ترکیبات پخته شده اکسید کلسیم با اکسید سیلیس و اکسید آلومینیوم و اکسید آهن.

ملات این گرد قادر است به مرور در مجاورت هوا یا در زیر آب سخت شده و ضمن داشتن ثبات حجم مقاومت خود را حفظ نموده و در فاصله 18 روز زیر آب ماندن دارای حداقل مقاومت 25 نیوتن بر میلیمتر مربع باشد.

  1. مقدمه ای کوتاه از تاریخچه صنعت سیمان

اختراع کوره دوار سیمان در سال 1885 میلادی توسط Fredrik ransom در انگلستان به ثبت رسید. این کوره 5/1 متر قطر و 5/7 متر طول داشت.

سوخت کوره دوار در آمریکا مایع (نفت کوره) و در آلمان پودر زغال سنگ بود و خوراک کوره هم به صورت دوغاب و هم به صورت پودر تهیه می گردید. کلینکر خروجی از کوره وارد استوانه عمودی یا دواری می شد و توسط هوا خنک می گردید و هوای خروجی از خنک کن جهت سوختن زغال یا نفت کوره مورد استفاده قرار می گرفت.


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
موافقین ۰ مخالفین ۰ 16/11/30
fsh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی