دانشگاه تا کار

ارائه دهنده مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت، نمونه سوالات استخدامی در تمامی رشته ها و در مقاطع مختلف

دانشگاه تا کار

ارائه دهنده مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت، نمونه سوالات استخدامی در تمامی رشته ها و در مقاطع مختلف

ارائه دهنده انواع مقاله، پایان نامه، پروپوزال، پاورپوینت
نمونه سوال استخدامی، داستان برای کودکان و...
هرآنچه که نیاز دارید


ارزیابی کارایی معلمان آموزش و پرورش

قیمت:250000ریال

 

موضوع:

ارزیابی کارایی معلمان  آموزش و پرورش منطقه9  تهران با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها DEA

     فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

فهرست مطالب

فصل اول کلیات تحقیق. 9

1-1- مقدمه  10

1-2- بیان مسئله.

11

1-3- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق.. 12

1-4- اهداف تحقیق.. 13

1-5- فرضیه ها 14

1-6-  سوال های تحقیق..

14

1-7- قلمرو تحقیق.. 14

1-8- تعریف تخصصی متغیر های تحقیق.. 15

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق ..................................................................................................................10

مقدمه.........................................................................................................................................................11

2-1- بخش اول: مبانی نظری کارایی و کارایی معلمان.

18

2-1-1- تعریف کارایی.. 18

2-1-2- مفهوم کارایی.. 19

2-1-3- مفهوم‌ کارایی‌ از دیدگاه نظریه پردازان. 20

2-1-3-1- کارایی‌ درنظریه فردریک‌ تیلور (نظریه‌ مدیریت‌ علمی) 20

2-1-3-5- کارایی‌ در مکتب‌ روابط‌ انسانی.. 22

2-1-4- عوامل موثر بر کارآیی نیروی انسانی.. 22

2-1-5- کارایی معلم. 25

2-1-6- عناصر مهم در کارایی معلم. 26

2-1-7- ویژگیهای معلمان کارآمد. 27

2-1-8- عوامل مؤثر در افزایش کارآیی در کشورهای توسعه یافته. 28

2-1-9-  مفهوم کارایی و انواع آن. 28

2-1- 10- تفاوت کارآئی با بهرهوری.. 29

2-1- 11- انواع کارآئی.. 30

2-1- 12- کارایی نسبی.. 32

2-1- 13- روشهای اندازه گیری کارایی.. 33

2-1- 13-1- روشهای پارامتری.. 33

2-1- 13-2- روشهای غیر پارامتری.. 34

2-2- بخش سوم : پیشینه تحقیق.. 50

2-2-1- پیشینه خارجی.. 50

2-2-2 – پیشینه داخلی.. 52

فصل سوم روش تحقیق. 61

3-1- مقدمه  62

3-2- روش تحقیق..

62

3-2- تحقیق کاربردی.. 62

3-2-1- تحقیق توصیفی- همبستگی.. 63

3-2-2- تحقیق توصیفی.. 63

3-3- متغیرهای تحقیق.. 64

3-4- روشهای جمع‌آوری اطلاعات.. 64

3-5- قلمرو تحقیق.. 65

3-5-1- قلمرو موضوعی تحقیق.. 65

3-5-2- قلمرو مکانی تحقیق.. 65

3-5-3- قلمرو زمانی تحقیق.. 65

3-6- جامعه آماری.. 65

3-7-  روش  های تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 65

3-8- معرفی تحلیل پوششی داده ها 67

3-8-2- دیدگاه

های ورودی ـ محور و خروجی ـ محور در حل مدل‌های CCR.. 69

3-8-3- رتبه‌بندی واحدهای کارا 72

3-8-4- ارائه مدلCCR با رویکرد ورودی – خروجی محور(CCR.IO) 73

فصل  چهارم تجزیه و تحلیل داده ها 75

4-1- مقدمه  76

4-2- امار توصیفی..

76

4-3- تحلیل پوششی داده ها : 79

4-4- مدل BCC

ورودی محور. 82

4-5- تحلیل حساسیت.. 85

4-6- رتبه بندی معلمان. 92

فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات.. 94

5-1- مقدمه  94

5-2- نتیجه گیری..

96

5-3- پیشنهادهای تجربی.. 97

5-4- پیشنهادات پژوهشی محققین آینده 98

منابع:…………….

99

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده:

مدلهای تحلیل پوششی داده ها به منظور پاسخگویی به نیازهای کاربردی سبب شده است که تحقیقات وسیعی در حوزه های علمی مختلف انجام گیرد. در همین راستا این پژوهش ارزیابی کارایی معلمان  آموزش و پرورش منطقه9  تهران با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها پرداخته است.تحقیق حاضر از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی محسوب می شود. همچنین از نظر نحوه گردآوری داده ها این تحقیق توصیفی و از نوع علّی-مقایسه ای می باشد. جامعه آماری این تحقیق معلمان منطقه نه آموزش و پرورش شهر تهران می‌باشد. انتخاب نهاده ها و ستانده ها در این تحقیق با توجه به تحقیقات مشابه، مصاحبه و نظرسنجی از کارشناسان و خبرگان انجام گرفته است. معیارهایی که به عنوان نهاده انتخاب شده اند، عبارتند از تحصیلات ،تعداد دانش آموز و سابقه تدریس می باشد. در نهایت با توجه به تجزیه و تحلیل های انجام شده و با استفاده از نرم افزار DEA Solver از میان مدلهای متعدد DEA،مدل CCR ورودی محور به منظور ارزیابی کارایی  انتخاب شده است. نتایج نشان داد که22 نفر از معلمان مدارس منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران کارا هستند.همچنین نتایج تحلیل حساسیت نشان داد درصد قبولی بیشترین تاثیر و نمره مهارت کمترین تاثیر را  بروی کارا و ناکارا بودن  معلمان مدارس منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران داشته است. همچنین نتایج مدل اندرسون پیترسون نشان داد که معلم شماره11 کاراترین معلم در میان معلمان منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران می باشد و معلم شماره 24 و 31 در مکان های بعدی قرار دارند.

کلیدواژه ها:  ارزیابی کارایی، تحلیل پوششی داده ها، معلمان منطقه 9 آموزش و پرورش، DEA Solver

 

 

فهرست مطالب

  عنوان                                                                                                                  شماره صفحه

فصل اول کلیات تحقیق. 9

1-1- مقدمه  10

1-2- بیان مسئله.

11

1-3- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق.. 12

1-4- اهداف تحقیق.. 13

1-5- فرضیه ها 14

1-6-  سوال های تحقیق..

14

1-7- قلمرو تحقیق.. 14

1-8- تعریف تخصصی متغیر های تحقیق.. 15

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق ..................................................................................................................10

مقدمه.........................................................................................................................................................11

2-1- بخش اول: مبانی نظری کارایی و کارایی معلمان.

18

2-1-1- تعریف کارایی.. 18

2-1-2- مفهوم کارایی.. 19

2-1-3- مفهوم‌ کارایی‌ از دیدگاه نظریه پردازان. 20

2-1-3-1- کارایی‌ درنظریه فردریک‌ تیلور (نظریه‌ مدیریت‌ علمی) 20

2-1-3-5- کارایی‌ در مکتب‌ روابط‌ انسانی.. 22

2-1-4- عوامل موثر بر کارآیی نیروی انسانی.. 22

2-1-5- کارایی معلم. 25

2-1-6- عناصر مهم در کارایی معلم. 26

2-1-7- ویژگیهای معلمان کارآمد. 27

2-1-8- عوامل مؤثر در افزایش کارآیی در کشورهای توسعه یافته. 28

2-1-9-  مفهوم کارایی و انواع آن. 28

2-1- 10- تفاوت کارآئی با بهرهوری.. 29

2-1- 11- انواع کارآئی.. 30

2-1- 12- کارایی نسبی.. 32

2-1- 13- روشهای اندازه گیری کارایی.. 33

2-1- 13-1- روشهای پارامتری.. 33

2-1- 13-2- روشهای غیر پارامتری.. 34

2-2- بخش سوم : پیشینه تحقیق.. 50

2-2-1- پیشینه خارجی.. 50

2-2-2 – پیشینه داخلی.. 52

فصل سوم روش تحقیق. 61

3-1- مقدمه  62

3-2- روش تحقیق..

62

3-2- تحقیق کاربردی.. 62

3-2-1- تحقیق توصیفی- همبستگی.. 63

3-2-2- تحقیق توصیفی.. 63

3-3- متغیرهای تحقیق.. 64

3-4- روشهای جمع‌آوری اطلاعات.. 64

3-5- قلمرو تحقیق.. 65

3-5-1- قلمرو موضوعی تحقیق.. 65

3-5-2- قلمرو مکانی تحقیق.. 65

3-5-3- قلمرو زمانی تحقیق.. 65

3-6- جامعه آماری.. 65

3-7-  روش  های تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 65

3-8- معرفی تحلیل پوششی داده ها 67

3-8-2- دیدگاه

های ورودی ـ محور و خروجی ـ محور در حل مدل‌های CCR.. 69

3-8-3- رتبه‌بندی واحدهای کارا 72

3-8-4- ارائه مدلCCR با رویکرد ورودی – خروجی محور(CCR.IO) 73

فصل  چهارم تجزیه و تحلیل داده ها 75

4-1- مقدمه  76

4-2- امار توصیفی..

76

4-3- تحلیل پوششی داده ها : 79

4-4- مدل BCC

ورودی محور. 82

4-5- تحلیل حساسیت.. 85

4-6- رتبه بندی معلمان. 92

فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات.. 94

5-1- مقدمه  94

5-2- نتیجه گیری..

96

5-3- پیشنهادهای تجربی.. 97

5-4- پیشنهادات پژوهشی محققین آینده 98

منابع:…………….

99

 

چکیده:

مدلهای تحلیل پوششی داده ها به منظور پاسخگویی به نیازهای کاربردی سبب شده است که تحقیقات وسیعی در حوزه های علمی مختلف انجام گیرد. در همین راستا این پژوهش ارزیابی کارایی معلمان  آموزش و پرورش منطقه9  تهران با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها پرداخته است.تحقیق حاضر از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی محسوب می شود. همچنین از نظر نحوه گردآوری داده ها این تحقیق توصیفی و از نوع علّی-مقایسه ای می باشد. جامعه آماری این تحقیق معلمان منطقه نه آموزش و پرورش شهر تهران می‌باشد. انتخاب نهاده ها و ستانده ها در این تحقیق با توجه به تحقیقات مشابه، مصاحبه و نظرسنجی از کارشناسان و خبرگان انجام گرفته است. معیارهایی که به عنوان نهاده انتخاب شده اند، عبارتند از تحصیلات ،تعداد دانش آموز و سابقه تدریس می باشد. در نهایت با توجه به تجزیه و تحلیل های انجام شده و با استفاده از نرم افزار DEA Solver از میان مدلهای متعدد DEA،مدل CCR ورودی محور به منظور ارزیابی کارایی  انتخاب شده است. نتایج نشان داد که22 نفر از معلمان مدارس منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران کارا هستند.همچنین نتایج تحلیل حساسیت نشان داد درصد قبولی بیشترین تاثیر و نمره مهارت کمترین تاثیر را  بروی کارا و ناکارا بودن  معلمان مدارس منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران داشته است. همچنین نتایج مدل اندرسون پیترسون نشان داد که معلم شماره11 کاراترین معلم در میان معلمان منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران می باشد و معلم شماره 24 و 31 در مکان های بعدی قرار دارند.

کلیدواژه ها:  ارزیابی کارایی، تحلیل پوششی داده ها، معلمان منطقه 9 آموزش و پرورش، DEA Solver

 

 

 



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

موافقین ۰ مخالفین ۰ 16/05/19
fsh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی